№1 შემაჯამებელი სამუშაოს ანალიზი
საგანი: ქართული
ენა და ლიტერატურა
მასწავლებელი:
ფიქრია კვაბზირიძე
კლასი: VI
თარიღი: 16.10.
2017
შემაჯამებელი სამუშაოს ფორმა: წერითი
შემაჯამებელი
სამუშაოს თემა: ”მამელუკის მოგონებანი“ (უიარაღოს „მამელუკი“-ს მიხედვით)
N
|
მოსწავლის
სახელი და გვარი
|
მაქსიმალური
ქულა
|
მიღებული
ქულა
|
1
|
10
|
10
|
|
2
|
10
|
8
|
|
3
|
10
|
10
|
|
4
|
10
|
8
|
|
5
|
10
|
10
|
|
6
|
10
|
10
|
|
7
|
10
|
10
|
|
8
|
10
|
8
|
|
9
|
10
|
8
|
|
10
|
10
|
10
|
|
11
|
10
|
10
|
|
12
|
10
|
9
|
|
13
|
10
|
8
|
|
14
|
10
|
8
|
|
15
|
10
|
10
|
|
16
|
10
|
10
|
|
17
|
10
|
9
|
|
18
|
10
|
8
|
|
19
|
10
|
10
|
|
20
|
10
|
10
|
სტანდარტი და შედეგი: ქართ.V.
2, 3, 4, 8, 9, 13, 14, 15.
ქართ. V. 2. მიზნის შებამისად ირჩევს მხატვრულ სტილს;
ქართ.
V. 3. - მოსწავლეს შეუძლია ენობრივ-გრამატიკული ფორმების აღქმა და მართებულად გამოყენება
შესაბამის სამეტყველო სიტუაციებში.
ქართ.
V.
4. - მოსწავლეს აქვს ლიტერატურული ნაწარმოების
ესთეტიკური შეფასების საწყისი უნარი.
ქართ. V. 8. - განმარტავს პერსონაჟთა ქცევის მოტივს და აფასებს მათს საქციელს;
ქართ. V. 9. - მოსწავლეს აქვს წაკითხული
მხატვრული ტექსტის ინტერპრეტაციის საწყისი უნარი
-მსჯელობს მისთვის საინტერესო საკითხების შესახებ და გამოხატავს
საკუთარ პოზიციას;
ქართ.
V. 13. - წერისას აქცენტს აკეთებს მთავარ და არსებით
მომენტებზე;
-თანამიმდევრობით
გადმოსცემს ფაქტებსა და მოვლენებს;
ქართ. V. 14. -მსგავსი მნიშვნელობის სიტყვებიდან კონტექსტის მიხედვით შეარჩევს სათანადო ლექსიკურ ერთეულს;
ქართ. V. 15. -ტექსტის შექმნისას იცავს ქართული სალიტერატურო ენის ნორმებს და აკეთებს
კორექტურას.
ზოგადი და სპეციფიკური ხასითის პრობლემები
და სავარაუდო მიზეზები:
ზოგადად
მოსწავლეების უმეტესობას დასახვეწი აქვს მართლწერისა და პუნქტუაციის სავალდებულო
ნორმების დაცვის უნარი, რამდენიმე მოსწავლის (საბა
გედენიძე, საბა დანგაძე, ნასტია კოპალიანი) ნაშრომში ასევე შეიმჩნევა პრობლემები წერის კულტურის ფლობის, ინდივიდუალური
შემოქმედებითი უნარის გამოვლენის, ენობრივ-სტილისტური საშუალებებით საკუთარი აზრებისა
და დამოკიდებულებების გამოხატვის.
რეკომენდაციები პრობლემების
გადასაჭრელად:
საჭიროა მეტი
მუშაობა მართლწერისა და პუნქტუაციის ნორმების დაცვის კუთხით. ამისთვის გამოვიყენებ
სავარჯიშოებს, რომელიც შეიცავს მსგავსი საკითხების დამუშავებას, ერთად განვიხილავთ
ტექსტებს, რომლებშიც ყურადღებას გავამახვილებთ პუნქტუაციისა და მართლწერის საკითხებზე; შევარჩევთ თემებს და ვივარჯიშებთ ინდივიდუალური შემოქმედებითი უნარის გამოვლენისა
და საკუთარი აზრებისა
და დამოკიდებულებების გამოხატვის ჩვევების
ფორმირებასა და განვითარებაზე, განსაკუთრებით იმ მოსწავლეებთან,
რომელთაც პრობლემები აქვთ საკუთარი აზრის გამოხატვასა და აზრის თანმიმდევრულად გადმოცემაში.
№2 შემაჯამებელი
სამუშაოს ანალიზი
საგანი: ქართული
ენა და ლიტერატურა
მასწავლებელი:
ფიქრია კვაბზირიძე
კლასი: VI
თარიღი: 14.11. 2017.
შემაჯამებელი სამუშაოს ფორმა: წერითი
შემაჯამებელი
სამუშაოს თემა: „უცხო მოყმის ნახვა“ (შოთა რუსთაველის „ვეფხისტყაოსანი“-ს მიხედვით)
N
|
მოსწავლის
სახელი და გვარი
|
მაქსიმალური
ქულა
|
მიღებული
ქულა
|
1
|
10
|
9
|
|
2
|
10
|
8
|
|
3
|
10
|
10
|
|
4
|
10
|
5
|
|
5
|
10
|
9
|
|
6
|
10
|
10
|
|
7
|
10
|
10
|
|
8
|
10
|
5
|
|
9
|
10
|
9
|
|
10
|
10
|
9
|
|
11
|
10
|
9
|
|
12
|
10
|
9
|
|
13
|
10
|
8
|
|
14
|
10
|
7
|
|
15
|
10
|
10
|
|
16
|
10
|
10
|
|
17
|
10
|
8
|
|
18
|
10
|
9
|
|
19
|
10
|
9
|
|
20
|
10
|
8
|
სტანდარტი და შედეგი: ქართ.V. 3, 4, 7, 8, 13, 14, 15.
ქართ.
V. 3. - მოსწავლეს შეუძლია ენობრივ-გრამატიკული ფორმების აღქმა და მართებულად გამოყენება
შესაბამის სამეტყველო სიტუაციებში.
ქართ.
V.
4. - მოსწავლეს აქვს ლიტერატურული ნაწარმოების
ესთეტიკური შეფასების საწყისი უნარი.
ქართ. V. 7. - აკავშირებს ერთმანეთთან
ფაქტებს, მოვლენებს, მოქმედებებს და გამოაქვს სათანადო დასკვნები;
ქართ. V. 8. - განმარტავს პერსონაჟთა ქცევის მოტივს და აფასებს მათს საქციელს;
ქართ.
V. 13. - წერისას აქცენტს აკეთებს მთავარ და არსებით
მომენტებზე;
-თანამიმდევრობით
გადმოსცემს ფაქტებსა და მოვლენებს;
ქართ. V. 14. -მსგავსი მნიშვნელობის სიტყვებიდან კონტექსტის მიხედვით შეარჩევს სათანადო ლექსიკურ ერთეულს;
ქართ. V. 15. -ტექსტის შექმნისას იცავს ქართული სალიტერატურო ენის ნორმებს და აკეთებს
კორექტურას.
ზოგადი და სპეციფიკური ხასითის პრობლემები და სავარაუდო მიზეზები:
ძირითადად გამოიკვეთა პუნქტუაციის ნორმების დაცვის პრობლემა, ენობრივ-სტილისტური საშუალებების სათანადოდ გამოყენების პრობლემა, არსებითი, ზედსართავი, რიცხვითი სახელების ჩანაცვლება მათ შესაბამისი ნაცვალსახელებით,
რამდენიმე მოსწავლის ნაშრომში (ლ.ბურკაძე,ე. ონიანი,ნ. ორჯონიკიძე) შეიმჩნეოდა არათანამიმდევრული გადმოსცემა ფაქტებისა და მოვლენებისა.
ეს გამოწვეულია იმით, რომ დაწყებითი კლასებში გრამატიკული
საკითხების შესწავლა ძირითადად ხდება ზედაპირულად და მოსწავლეები ამ საკითხებს
სრულყოფილად სწავლობენ მე-5 და მე- 6 კლასებში. ასევე „ვეფხისყაოსანი“-ს ტექსტთან პირველი
შეხებით.
რეკომენდაციები პრობლემების გადასაჭრელად:
მეტი მონდომებით, სწორად და მიზნობრივად შერჩეული
სავარჯიშოების შესრულებით, სისტემატიური მუშაობით გრამატიკულ საკითხებზე, მოსწავლეებისთვის
საინტერესო ლექსების ხშირად გაანალიზებით აღნიშნული
პრობლემები ადვილად მოგვარებადია.
№3 შემაჯამებელი სამუშაოს ანალიზი
საგანი: ქართული
ენა და ლიტერატურა
მასწავლებელი:
ფიქრია კვაბზირიძე
კლასი: VI
თარიღი: 12.12.
2017.
შემაჯამებელი სამუშაოს ფორმა: წერითი
შემაჯამებელი
სამუშაოს თემა: ’’ჩემი
თავგადასავალი” (აკაკი წერეთლის ნაწარმოების მიხედვით)
N
|
მოსწავლის
სახელი და გვარი
|
მაქსიმალური
ქულა
|
მიღებული
ქულა
|
1
|
10
|
10
|
|
2
|
10
|
9
|
|
3
|
10
|
10
|
|
4
|
10
|
2
|
|
5
|
10
|
10
|
|
6
|
10
|
10
|
|
7
|
10
|
10
|
|
8
|
10
|
6
|
|
9
|
10
|
9
|
|
10
|
10
|
10
|
|
11
|
10
|
10
|
|
12
|
10
|
10
|
|
13
|
10
|
8
|
|
14
|
10
|
8
|
|
15
|
10
|
10
|
|
16
|
10
|
10
|
|
17
|
10
|
8
|
|
18
|
10
|
8
|
|
19
|
10
|
10
|
|
20
|
10
|
9
|
სტანდარტი და შედეგი: ქართ.V.
4, 8, 9, 13, 14, 15.
ქართ.
V.
4. - მოსწავლეს აქვს ლიტერატურული ნაწარმოების
ესთეტიკური შეფასების საწყისი უნარი.
ქართ. V. 8. - განმარტავს პერსონაჟთა ქცევის მოტივს და აფასებს მათს საქციელს;
ქართ. V. 9. - მსჯელობს მისთვის საინტერესო საკითხების შესახებ და გამოხატავს
საკუთარ პოზიციას;
ქართ.
V. 13. -თანამიმდევრობით გადმოსცემს ფაქტებსა და
მოვლენებს;
ქართ. V. 14. -მსგავსი მნიშვნელობის სიტყვებიდან კონტექსტის მიხედვით შეარჩევს სათანადო ლექსიკურ ერთეულს;
ქართ. V. 15. -ტექსტის შექმნისას იცავს ქართული სალიტერატურო ენის ნორმებს და აკეთებს
კორექტურას
ზოგადი და სპეციფიკური ხასითის პრობლემები და სავარაუდო მიზეზები:
მოსწავლეთა ნამუშევრებში
შეინიშნება შეცდომები რთული სიტყვების მართლწერაში, სასვენი ნიშნების ხმარებისას, ტექსტის
სტილისტურ გამართვაში.
რეკომენდაციები პრობლემების გადასაჭრელად:
მოსწავლეებთან
ერთად ვისაუბრებთ და განვიხილავთ დაშვებულ შეცდომებს, ვიმუშავებთ მსგავს საკითხებზე.
Комментариев нет:
Отправить комментарий