წმინდა გაბრიელ ეპისკოპოსის სახელობის წყალტუბოს სასულიერო გიმნაზიის ქართული ენისა და ლიტერატურის პედაგოგის ფიქრია კვაბზირიძის მიერ დაგეგმილი საჩვენებელი გაკვეთილის გეგმა
გაკვეთილის თემა.
|
"ჩემო კარგო ქვეყანავ"
|
საგნი.
პედაგოგი
|
ქართული ენა და ლიტერატურა,
ფიქრია კვაბზირიძე.
|
სწავლების საფეხური.
კლასი.
|
დაწყებითი საფეხური.
Vა კლასი.
|
მოსწავლეთა პროფილი.
|
16 მოსწავლე.
სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლე არ არის.
|
გაკვეთილის მიზანი:
|
გაბმული მეტყველების უნარ-ჩვევათა ფორმირება, დიალოგი ისტორიულ გმირთან,
კითხვისა და წერის სტრატეგიების დაუფლება, სათქმელის ნათლად და გასაგებად გადმოცემა, კითხვებზე ადეკვატური პასუხის გაცემა.
|
მისაღწევი შედეგი ე.ს.გ-ს მიხედვით.
|
სტანდარტთან შესაბამისობა ქართ.V. 2, 4, 6, 11
ქართ. V. 2. მოსწავლეს შეუძლია ჯგუფური და ინდივიდუალური საკომუნიკაციო ამოცანების განხორციელება.
· მიზნის შებამისად ირჩევს სასაუბრო (ეტიკეტური დიალოგების) და მხატვრულ (განცდებსა და შთაბეჭდილებებზე საუბრის) სტილს;
· კითხვის დასმის, თხოვნის, ბრძანების, გრძნობების გადმოცემის დროს იცავს სიტყვათა რიგს და ამ მოდალობებისთვის დამახასიათებელ ინტონაციას.
ქართ. V. 4. მოსწავლეს აქვს ლიტერატურული ნაწარმოების ესთეტიკური შეფასების საწყისი უნარი.
· ისმენს მხატვრულ ნაწარმოებს (ლექსს, ნოველას, მოთხრობას) და გამოხატავს საკუთარ ემოციებსა და შთაბეჭდილებებს;
· საუბრობს პოეტურ ნაწარმოებში გამოხატულ განწყობაზე;
· მონაწილეობს ლიტერატურული ნაწარმოების შესახებ გამართულ დისკუსიაში, გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას ამა თუ იმ პერსონაჟის მიმართ;
· ასახელებს სხვადასხვა თვალსაზრისით მისთვის საინტერესო ადგილებს ტექსტიდან.
ქართ. V. 6. მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს ხმამაღალი კითხვის საწყისი უნარ-ჩვევები.
· ხმამაღლა, გამართულად და გამომეტყველებით უკითხავს თანაკლასელებს შერჩეულ ნაწყვეტს ნაცნობი ტექსტიდან;
· ცდილობს დაიცვას შესაბამისი ინტონაცია სხვადასხვა მოდალობის წინადადების წარმოთქმის დროს;
ქარ. V. 11. მოსწავლეს შეუძლია ტექსტის ვერბალური და არავერბალური ნაწილების ერთმანეთთან დაკავშირება, ინტერპრეტირება და მსჯელობა მათს ურთიერთმიმართებაზე; აქვს მედიაწიგნიერების საწყისი უნარ-ჩვევები.
· ქმნის წაკითხული ან მოსმენილი ტექსტის ილუსტრაციას/ილუსტრაციებს (შესაძლებელია, კომპიუტერული გრაფიკული რედაქტორის გამოყენებით);
|
წინარე ცოდნა.
|
მოსწავლეები ფლობენ წერის, კითხვის სტრატეგიებს, მსჯელობის, საკუთარი აზრისა დაფიქსირების, მართლწერის, მართლმეტყველების, პრეზენტაციის უნარებს.
|
გაკვეთილის მსვლელობა და მენეჯმენტი.
|
მისალმება. პროექტორის საშუალებით გაკვეთილის მიზნის, შეფასების რუბრიკის გაცნობა. საორგანიზაციო საკითხების მოგვარება. 2წთ.
A-ფაზა: გამოწვევა.
აქტივობა 1.
სიმღერის "ჩემო კარგო ქვეყანავ" მოსმენა; 2 წთ.
აქტივობა 2.
კითხვა-პასუხი ჩვენი ქვეყნის შესახებ; 1 წთ.
აქტივობა 3.
ლექსის "ამირანი" მხატვრული კითხვა. 2 წთ.
B.-ფაზა: ცოდნის კონსტრუირება.
აქტივობა 4.
საუბარი მოსწავლეებისთვის ნაცნობი გამოჩენილი ქართველების (დავით აღმაშენებელი, ერეკლე მეფე, გიორგი სააკაძე, ლუარსაბ II, მღვდელი თევდორე თავდადებული) შესახებ.
ა) დავით აღმაშენებელი
· კითხვა-პასუხი:
-რა იცით დავით აღმაშენებლის შესახებ?
-როდის მეფობდა?
-როგორი მეფე იყო?
-რატომ უწოდეს აღმაშენებელი?
-რომელი ბრძოლები გადაიხადა?
-როდის მოხდა დიდგორის ბრძოლა?
-ვის ებრძოდნენ ქართველები?
-რამდენი მეომარი ჰყავდათ მოწინააღმდეგეებს?
-ვინ გაიმარჯვა დიდგორის ბრძოლაში?
-რამ განაპირობა ქართველთა გამარჯვება?
· შესწავლილი ტექსტის "დიდგორის ბრძოლა" თხრობა;
· მოსწავლეთა მიერ მოპოვებული ინფორმაციის პრეზენტაცია პროექტორის დახმარებით;
· ლექსის "ფეხი დამადგით" მხატვრული კითხვა.
ბ) ერეკლე მეფე
· კითხვა-პასუხი:
-რა იცით ერეკლე მეფის შესახებ?
-როდის მეფობდა?
-როგორი მეფე იყო?
-რატომ უწოდეს პატარა კახი?
-რომელი ბრძოლები გადაიხადა?
-როდის მოხდა კრწანისის ბრძოლა?
-ვის ებრძოდნენ ქართველები?
-რამდენი მეომარი ჰყავდათ მოწინააღმდეგეებს?
-ვინ გაიმარჯვა კრწანისის ბრძოლაში?
-რამ განაპირობა მტრის გამარჯვება?
· შესწავლილი ტექსტის "ერეკლე მეფე და ანანურელი ულამაზოები" თხრობა;
· მოსწავლეთა მიერ მოპოვებული ინფორმაციის პრეზენტაცია პროექტორის დახმარებით;
· ლექსის "კრწანისის ყაყაჩოები" მხატვრული კითხვა.
გ) გიორგი სააკაძე, ლუარსაბ II,
მღვდელი თევდორე თავდადებული
· კითხვა-პასუხი:
-რა იცით გიორგი სააკაძის შესახებ?
-როდის მოღვაწეობდა?
-რა უწოდეს ქართველებმა?
-ვინ იყო ამ დროს ქართლის მეფე?
-რა იცით ლუარსაბ II -ის შესახებ?
-როდის მეფობდა?
-როგორი მეფე იყო?
-რომელი ბრძოლები გადაიხადა გიორგი სააკაძესთან ერთად?
-როდის მოხდა ტაშისკარის ბრძოლა?
-ვის ებრძოდნენ ქართველები?
-ვინ გაიმარჯვა ტაშისკარის ბრძოლაში?
-რამ განაპირობა ქართველთა გამარჯვება?
-რა იცით თევდორე მღვდლის შესახებ?
-როგორ შეაფასებდით მის საქციელს?
· შესწავლილი ტექსტის "თავდადებული მღვდელი თევდორე" თხრობა;
· მოსწავლეთა მიერ მოპოვებული ინფორმაციის პრეზენტაცია პროექტორის დახმარებით;
25 წთ.
აქტივობა 5.
წერილის მიწერა სახელგანთქმული წინაპრისათვის, წერილის ადრესატს მოსწავლეები ირჩევენ სურვილისამებრ.
მოსწავლეთა მიერ საკუთარი წერილების კლასისთვის გაცნობა.
7 წთ.
C ფაზა: რეფლექსია.
|
აქტივობა 6.
გაკვეთილის შეჯამება:
სქემის "რა ვიცოდი, რა გავიგე, რა მაინტერესებს" შევსება.
საუბარი გაკვეთილის საინტერესო მომენტების შესახებ.
4 წთ.
აქტივობა 7.
მოსწავლეთა შეფასება განმავითარებელი კომენტარებითა და განმსაზღვრელი ქულებით.
საშინაო დავალების მიცემა:
თხზულების "ჩემი საქართველო" წერა.
2 წთ.
| |
შეფასებასების ფორმა:
|
განმავითარებელი და განმსაზღვრელი.
|
შეფასების რუბრიკები
|
წერის შეფასების რუბრიკა:
საპრეზენტაციო უნარების შეფასების რუბრიკა:
|
გამოყენებული სასწავლო მასალა და რესურსები.
|
სახელმძღვანელო,რვეული,კალამი,დაფა,ცარცი,კომპიუტერი.
პროექტორი, ფერადი წებოვანი ფურცლები.
|
პედაგოგის (ფ. კვაბზირიძის) თვითშეფასების ცხრილი
კრიტერიუმები / ქულები
|
1
|
2
|
3
| |
1
|
გაკვეთილის მიზანი გასაგები, კონკრეტული და რეალისტური იყო.
| |||
2
|
აქტივობები ემსახურებოდა მიზნის მიღწევას.
| |||
3
|
გაკვეთილის დაწყება იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას.
| |||
4
|
მოსწავლეთა ორგანიზების ფორმა ხელს უწყობდა მიზნის მოღწევას.
| |||
5
|
გამოყენებული რესურსები იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას და აქტიურ ჩართვას საგაკვეთილო პროცესში.
| |||
6
|
შეფასების შედეგად მიღებული შედეგები შეესაბამებოდა მიზანს.
| |||
7
|
გათვალისწინებული იყო მოსწავლეთა ინტერესები და შესაძლებლობები
| |||
8
|
გაკვეთილზე ისტ-ის გამოყებება ემსახურებოდა მიზნის მიღწევას
| |||
9
|
გაკვეთილი ხელს უწყობდა ზედა სააზროვნო დონეების განვითარებას
| |||
10
|
ჩემი საუბარი არ აჭარბებდა მოსწავლეთა საუბარს.
| |||
11
|
ვიჩენდი ყველა მოსწავლისადმი თანაბარ ყურადღებას.
| |||
10
|
გაკვეთილზე მივაღწიე დასახულ მიზანს
|
1 იშვიათად, 2. ხშირად 3. ყოველთვის
Комментариев нет:
Отправить комментарий